06 110 76 836 info@storievents.nl
Selecteer een pagina

2017 is zojuist begonnen, dus de perfecte tijd om vooruit te blikken op de ontwikkelingen die ons bezighouden op het vlak van evenementen en die wellicht dit jaar het landschap gaan bepalen. Natuurlijk is en blijft het een voorspelling, maar een aantal trends voor dit jaar kondigen zich inmiddels al zeer duidelijk aan. Wat is de belangrijkste trend voor 2017?

Trend 1: Virtual Reality

Vorig jaar hadden slechts 1 op de 10 Nederlanders een VR-bril, maar let op, want alle merken zetten vol in op Virtual Reality. 2017 wordt dan ook het jaar dat de VR-bril in no time gemeengoed zal worden. Ook op evenementen. En dat is logisch want Virtual Reality geeft een beleving die direct tot de hersenen doordringt en waar voor organisatoren de mogelijkheden vrijwel onbeperkt zijn. Zorg er dus voor dat Virtual Reality een onderdeel wordt van jouw live experience

Trend 2: Live Video

2016 was het jaar waarin videocontent doorbrak op social media. Mede door het feit dat kanalen zoals Facebook videocontent zeer actief pushen. Video wordt ook steeds vaker live, in plaats van volledig geregisseerd. Alle grote spelers (Facebook, Instagram, Snapchat) duiken momenteel op live video, onder andere met 360-gradenvideo. Profiteer van deze trend en zorg voor een significant aandeel van video in je strategie. Via live video kun je straks vooraf al je event promoten en aankondigen bij een grote doelgroep. En uiteraard ook tijdens het evenement biedt live video vele mogelijkheden.

Trend 3: De influencers beïnvloeden

2016 was het jaar van de influencers. Bloggers en vloggers komen uit alle hoeken tevoorschijn. Hoewel zeer belangrijk, is er sprake van een zekere hype. De tarieven voor samenwerking met influencers rijzen de pan uit, wat niet altijd terecht is. Veel influencers gaan ook te ver in hun commercialisering en verliezen daarmee hun geloofwaardigheid. Uiteraard blijven influencers zeer belangrijk en interessant voor organisaties en events, maar de verwachting is wel dat de enorm snel stijgende tarieven gaan afkoelen en er meer focus zal komen op kwaliteit. Maar wil je vooraf of tijdens jouw event een flinke boost geven? Of wil je een nieuwe (jongere) doelgroep bereiken…..denk dan aan de Influencer!

Trend 4: De expert als spreker!

Er blijft altijd ruimte voor goede sprekers, geweldige speeches of bekende Nederlanders die hun ervaringen delen, maar 2017 wordt het jaar van de expert als spreker. Vol interactie, met goede dagvoorzitters en interviewers grijpen de experts het podium, ook al zijn ze minder vaardig in hun spreekvaardigheden. De opdrachtgever wil inhoud overbrengen, de expert kan dat bieden. De uitdaging is echter hoe we de wetenschappers, nerds en andere experts over de drempel krijgen om het podium te betreden.

nerd

Trend 5: 1-persoons event

Een event voor 1 persoon. Uiteraard mogen het er ook 2 of 3 zijn, maar dit is de trend van de beleving van één persoon vastleggen. Het verhaal vertellen. De beleving laten zien en door de kijkers mee laten beleven. Hier vinden onlinevideo en events elkaar. Vaak gebruikt als commercial, maar vooral online als viral-campagne. Het is een expertise waar eventsexperts, reclamewereld en videoprofs elkaar moeten vinden en dan is er een wereld te winnen.