06 110 76 836 info@storievents.nl
Selecteer een pagina

De held van het verhaal

Eén van de meest effectieve manieren om van een corporate story een goed verhaal te maken, is de introductie van een hoofdfiguur. In storytelling-termen noemen we zo’n personage dan de held van het verhaal. Het schrijven over personages is nou eenmaal veel leuker dan...

Lees meer

Festival vibe op een zakelijk event

Met je collega in een hangmat Festivals zijn al jaren mateloos populair. Kijk maar naar het succes van bijvoorbeeld Lowlands, Pinkpop of Mysteryland. Jong en oud vermaakt zich meerdere dagen op deze festivals. Dus waarom niet deze vibe naar de zakelijke markt brengen...

Lees meer

Wat zijn jouw kernwaarden?

Kernwaarden omvatten alles waar jij voor staat als bedrijf of als persoon. Iedereen heeft bepaalde basisprincipes. De kern waar het allemaal echt om gaat en wat maakt waarom je bent, zoals je bent. Bijzonder te noemen is dat we vaak deze kernwaarden uit het oog...

Lees meer

Wie is de Paashaas?

Het Paasverhaal Een Paashaas die overal gekleurde chocolade-eitjes verstopt en Jezus die uit de dood is opgestaan. Hoe logisch is deze combinatie? En waar komt het paasfeest überhaupt vandaan? We kennen natuurlijk het paasverhaal uit de Bijbel. Toch linkt de Paashaas...

Lees meer

Wat zijn de event trends voor 2018?

Het is inmiddels 2018. Tijd om vooruit te kijken naar de trends en de ontwikkelingen in de markt van evenementen en live communicatie voor dit jaar. Het is en blijft uiteraard een voorspelling, maar een aantal van deze trends gaan zeker bepalend worden. Trend 1:...

Lees meer

Sinterklaas is nog steeds van deze tijd!

De Sint is weer in het land, dus het is weer tijd voor alle marketeers om hier volop hun campagnes op af te stemmen. Maar als je goed kijkt blijkt de Goedheiligman eigenlijk zelf ook best met zijn tijd mee te gaan. Sint is een influencer Coolblue heeft Pieter Zwart,...

Lees meer

Waarom corporate storytelling?

Wat is storytelling? Storytelling is de vorm waarin mensen van nature communiceren. Verhalen zijn een krachtig en effectief communicatiemiddel om mensen te verbinden. Ook om abstracte zaken als visie, strategie en waarden te vertalen naar relevante doelgroepen. Wat is...

Lees meer

Hoe denkt Generatie Z over events en marketing?

Generatie Z zijn jongeren die 24 uur per dag en zeven dag per week online zijn. Ze delen alles met iedereen en zijn ontzettend handig met nieuwe media. Generatie Z zijn de jongeren die geboren zijn aan het einde van de vorige eeuw en zijn voor sommige bedrijven en...

Lees meer

Waarom gaan we massaal naar festivals?

Vrijdag gaat voor de 25e keer Lowlands weer van start. Het festivalseizoen is in volle gang. En het lijkt wel of er ieder jaar weer meer festivals bijkomen. Gemiddeld geven we Euro 140,- per dag uit voor een festival ( kaartje, eten, drinken, vervoer)  Dat is een...

Lees meer

Hoe interessant is Instagram Stories voor bedrijven?

Toen Instagram een jaar geleden hun nieuwe tool Stories introduceerde waren veel mensen sceptisch hierover. Want het leek wel erg veel op Snapchat. En gaat het bij Instagram juist niet vooral om mooie beelden, in plaats van de snelle content met leuke filters? Nu we...

Lees meer

Waarom een event op het strand?

Een teambuilding op het strand. Een weekend vol muziek aan de rand van een plas. Theater op de Wadden of loungen op het stadsstrand. Vroeger bestond er maar één soort strand. Je ziet het nog terug op de voorpagina’s van kranten na een tropische dag. Met de bekende...

Lees meer

De kracht van events

Regelmatig worden er evenementen georganiseerd om een merk te laden. Dit soort events worden Brand Events genoemd. Eventmarketing richt zich op het ontwikkelen, verdiepen en uitbouwen van een (merk) relatie met één of meer doelgroepen, waarbij het event of de serie...

Lees meer

Laat influencers jouw verhaal vertellen

Samenwerken met influencers is een uitstekende manier om het bereik van je merk te vergroten en een goede toevoeging aan je marketingstrategie. Door als bedrijf samen te werken met bloggers, vloggers en personen die op social media veel invloed hebben, bereik je...

Lees meer

Start met de WHY

In de marketingcommunicatie is de Gouden Cirkel van marketingdeskundige en auteur Simon Sinek een van de bekendste denkmodellen. Waarschijnlijk kunnen veel marketingcommunicatiemedewerkers van grote organisaties het ‘why-how-what’ wel dromen. Maar het model is ook...

Lees meer

Happy Valentijnsdag!

Op 14 februari is het Valentijnsdag. Op deze dag is het gebruikelijk om degene die je liefhebt eens in het zonnetje te zetten. Dit kan door een kaartje te sturen, door een bloemetje of een ander cadeautje te geven. Maar waar komt dit eigenlijk vandaan. Wat is het...

Lees meer