06 110 76 836 info@storievents.nl
Selecteer een pagina

Het is inmiddels 2018. Tijd om vooruit te kijken naar de trends en de ontwikkelingen in de markt van evenementen en live communicatie voor dit jaar. Het is en blijft uiteraard een voorspelling, maar een aantal van deze trends gaan zeker bepalend worden.

Trend 1: Kinderen

De jeugd gaat een steeds belangrijkere doelgroep worden voor zakelijke eventmarketing en live communicatie. Zonder al te veel promotie, is dit de klantengeneratie waar bedrijven hun maatschappelijke betrokkenheid kunnen laten zien. Of juist de groep die het imago een boost kunnen geven. Denk bijvoorbeeld aan Albert Heijn Buitendag of verschillende congressen waar kinderen hun stem mogen laten horen.

Trend 2: Zonder podium

Co-creatie met de bezoekers van een event wordt steeds bepalender. Maak uw gast onderdeel van het evenement. Om die reden zal het podium met daarop een spreker (de zender) steeds meer gaan verdwijnen. In 2018 zullen er andere vormen gaan ontstaan, waarbij de gespreksleider of moderator niet meer op een verhoging zal staan, maar juist als onderdeel van het publiek, zich tussen de bezoekers zal gaan bevinden.

Trend 3: Festival

Zakelijke evenementen zullen steeds meer gaan lijken op festivals. Steeds vaker kunnen we als gast zelf bepalen wat we willen gaan zien en met wie. De sfeer, catering en de verschillende podia zullen aanvoelen alsof je op een festivalterrein bent. Lopend van de verschillende zalen, ruimtes en corridors met optredens, kies je uiteindelijk zelf je meest ideale programma.

Trend 4: Evenement voor 1

Met de kracht van social media wordt het steeds interessanter om een evenement te organiseren voor een kleine groep mensen of slechts 1 persoon. Waarom grote hallen of terreinen afhuren als je door een slim idee hetzelfde (online) bereik kan behalen. Door iets unieks, slims of juist bizars te bedenken voor een kleine groep, kan je duizenden mensen bereiken wanneer dit online goed wordt uitgelicht. Voorbeelden als privéfeestjes op een onbewoond eiland of Golden Seats bij grote concerten zullen alleen maar meer worden.

Trend 5: Neuromarketing

Evenementen organiseren op basis van onderbuikgevoel of aannames komt al bijna niet meer voor. Alles wordt gemeten. Maar neuromarketing gaat een steeds grotere rol krijgen binnen de eventmarketing. Wat gebeurt er tijdens live communicatie met het brein? Hoe worden bepaalde belevenissen ervaren? En nog beter, wat moeten we doen op een evenement om een zo groot mogelijk effect te bereiken. De neuromarketeers kunnen je hierbij helpen en hun rol gaat steeds belangrijker worden.