06 110 76 836 info@storievents.nl
Selecteer een pagina

Millennials, ook wel Generatie Y genoemd, is de generatie die tussen 1980 en 2000 geboren is. Zij hebben zich ontwikkeld in het nieuwe millennium, waarvan hun naam is herleid. Deze generatie is afkomstig van de babyboomgeneratie. En het gaat om de grootste generatie ooit, vandaar dat er zoveel interesse is in deze doelgroep.

Ze lijken ongevoelig voor klassieke marketing- of reclamecampagnes. Het zijn de mensen die deze eeuw volwassen zijn geworden. Ze kijken nauwelijks lineair TV, zitten op allerlei verschillende (sociale) media en laten zich daar weinig wijsmaken. Héél anders dan hun babyboom-ouders.

Maar benader je deze ambitieuze en nuchtere mensen op de juiste manier, dan vind je wél een betrokken doelgroep, aan wie je nog lang plezier kunt beleven. Daarom deze 5 tips.

 

Content voor Millennials moet leuk zijn

Deze generatie is ook opgegroeid met het multi-tasken op verschillende apparaten en platformen. Om de aandacht te krijgen is het belangrijk dat de content persoonlijk, authentiek en waardevol is. Daarnaast moet de content ook leuk en opvallend zijn. Alles moet in het teken staan van de aandacht trekken van de doelgroep. Entertainment is daarbij erg belangrijk.

 

Storytelling

Een goed verhaal met de juiste storytelling kan niet iedereen. Blogs moeten overeenkomen met waar Millennials om geven en waar zij dagelijks mee zitten. Een verhaal rondom de dagelijkse gedachten van een Millennial kan ongelofelijk krachtig werken. Het verhaal moet overeenkomen met de realiteit van de Millennials.

Storytelling betekent ook niet dat het verhaal alleen over jou gaat, maar over trends en de toekomst van de consument van morgen. Storytelling creëert waarde die vaak emotioneler zijn en te maken hebben met sociale rechtvaardigheid en maatschappelijke vraagstukken.

 

Leerzame content

De artikelen die je schrijft voor de generatie Millennials, kan een marketeer waardevol maken door leerzame content te gebruiken. Dit is een van de redenen waarom lijstjes (zoals de blog die je nu leest) erg populair zijn onder de nieuwe generatie. Het is een eenvoudige en efficiënte manier om iets te leren over een bepaald onderwerp. Veel Millennials lezen niet zoals anderen, zij scannen blogs en artikelen. Niet omdat ze lui zijn zoals veel bedrijven denken, maar omdat het efficiënter is.

 

Creëer een gevoel

Een authentieke boodschap is één ding, de vorm waarin je het brengt is iets anders. Millennials mogen dan van feiten houden, ze zijn ook visueel ingesteld: – 80 procent raadpleegt het liefst video’s om geïnformeerd te worden. Daarnaast zijn ze gevoelig voor creativiteit, positiviteit, lef en humor, liefst verpakt in aansprekende verhalen. Is het beeld dat je met je merk creëert cool, sprankelend, geestig en relevant, dan identificeren zij zich graag ermee. Behalve met een authentiek verhaal kun je een millennial dus bij uitstek bereiken met mooie foto’s, spannende video’s en ontroerende content.

 

Laat het hen zelf vertellen

Millennials zijn gemiddeld zeer streetwise en niet snel onder de indruk van leeftijd en ervaring. Ze letten veel meer op wat iemand te zeggen heeft, dan op wíe het zegt. Een door de wol geverfde vijftiger wordt wat dat betreft niet eerder op zijn woord geloofd dan een ambitieuze twintiger.

In een wereld waarin de ontwikkelingen elkaar razendsnel opvolgen is de millennial zelf veel eerder een autoriteit. Deze groep vertrouwt op de mening van bloggers, vloggers en social media influencers. Zoek daarom op dat vlak een ambassadeur of laat in elk geval iemand uit de eigen doelgroep het verhaal maken en vertellen, dat overtuigt het meest.